onsdag 14 november 2007

Varför bloggar så få hängivna?


Nedanstående inlägg om Herren Caitanya var denna bloggs etthundraåttonde. Det hurrar vi för: Hurra, hurra, hurra, hurra!
108 är ett lyckobringande nummer med speciell mening inom vaisnavafilosofin, bl a är Krishnas älskade gopier 108 till antalet.

Det är fint att ha möjlighet att blogga om Krishnamedvetande, det ändå något bra som internet har fört med sig trots all smörja som tyvärr finns där.

Men varför är det så få svenska hängivna som bloggar? De som är heltidsengagerade inom Krishnamedvetande har väl så mycket annat att göra att de inte hinner, men det måste ändå finnas många som skulle kunna hinna skriva en stund då och då, vare sig det är frågan om mera avancerade vaisnavas eller "vanligt folk", som jag själv, som helt enkelt är intresserade av Krishnamedvetande. Det vore roligt att finna lite mera meningsfullt bloggande att läsa bland allt babbel som finns i bloggosfären.

Några bloggar som jag lyckats finna:

Bhaktin M
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.5119

Nimaihuset
http://nimaihuset.blogspot.com/

Sadhu
http://sadhusblog.blogspot.com/

Skogstroll
http://skogstroll.blogspot.com/

Wadji tycks ha lagt ner sin blogg?

4 kommentarer:

Anonym sa...

hare bol!

jo jag tröttna på att skriva bloggar, gjort det i flera år om samma sak, med väldigt lite feedback känsn det som, så jag har dragit mig tillbaka ett tag, skickar ut vibrationer om Krsna på annat sätt nu :)

Anonym sa...

ibland känns det meningslöst att föröska få folk o bli krsnamedvetna.. man måste tänka på sina egna energireserver ibland.. men jag återkommer nog, likt fågel phoenix när krsna vill

Mafuka sa...

I hängiven tjänst är det nödvändigt att vi har entusiasm, beslutsamhet och stort tålamod, resten är upp till guru och Krishna. Du verkar ju vara aktiv med att predika och ge prasadam till folk i din närhet, det kommer säkert att ge resultat med tiden.
Här gärna av dig här om du börjar någon ny blogg.:)

Anonym sa...

jo jag vet, men jag har inte guru, o jag måste tänka lite på mitt egna välmående med, "Gud hjälper den som hjälper sig själv".. jag vilar upp mig efter hårda sammandrabbningar med ateister osv.. men jag hör nog av mig :D